• טגים

הויברטור הראשון שלי

רציתי לספר לכם על הויברטור הראשון שלי, כלומר הויברטור הראשון שעיצבתי, הוא הושק בסתו 2008  ב"ונוס", תערוכת הסקס הגדולה בברלין. ובזכותו התנוסס לראשונה דגל ישראל בכניסה ליריד, בין שאר המדינות המציגות!

שנה לפני כן התקשרה לסטודיו בחורה בשם חמוטל וביקשה להיפגש איתנו בעניין עיצוב מוצר, עניין שיגרתי, אלא שהיא דאגה לציין בשיחת הטלפון שמדובר באביזרי סקס, ושחשוב שנדע זאת מראש, למקרה שיש לנו איזושהי בעיה עם זה, "בודאי שלא" ענינו מיד, צעצועים לילדים כבר פיתחנו אבל למבוגרים...מממ...איזה כיף. מה יותר מענג מלעצב אביזרי עינוג?

קבענו להיפגש.

 

מי שמתעדכן בחדשות עיצוב מהעולם, במגזינים, בבלוגים, נתקל בצעצועי סקס שהושקו בשנים האחרונות בתערוכות עיצוב, כ designer's objects, הצעצועים החדשים הם פריטים משעשעים, אלגנטים, בעלי צורות מגוונות ומעודנות הדומות לכל דבר פרט לאיברים פאליים. הם נמכרים בחנויות אופנתיות, שהכניסה אליהן היא מהרחוב!

ואכן, באותה תקופה היתה מול הסטודיו שלנו, ברחוב פרישמן פינת שלמה המלך בתל אביב, החנות של סיסטרס,

 

חנות פינתית בעלת חלון ראוה בצבעים בהירים המרמז בעדינות על תוכנה. יכולנו להתרשם יום יום כמה התחום הזה שמח, מתוחכם ואינטימי, בהחלט לא מחתרתי וסליזי  כמו בזיכרונות הילדות משנות ה-80 . כמו למשל אותה חנות הסקס ששכנה במעמקי פאסאז' רסקו האפלולי והמצחין, בפ"ת.  גברים (ברור שלא נשים) היו משוטטים בפאסאז' אנה ואנה, סיגריה כבויה בפיהם, ומחכים לרגע בו יוכלו לחמוק לתוכה מבעד לוילון הבד האדום האטום...

 

בפגישת העבודה הראשונה, הסתבר שהלקוחה החדשה יודעת מה היא רוצה, היו לה דגמים שהכינה בעצמה מגומי שיצקה על פי ההנחיות שקיבלה בחנות מלאכת יד. היתה לה אג'נדה ברורה לגבי האופי של המוצר והמיתוג של החברה, זה יהיה מוצר שעוצב עבור נשים, על ידי נשים, וזו אחת הסיבות העיקריות בגללן שפנתה אלינו, סטודיו שמנוהל על ידי נשים, יותר מאוחר חברה אליה שני, וביחד הן הקימו את JOYA.

 

התבקשנו לעצב ויברטור מעודן וידידותי, בעל שני רטטים, המתאים לשימוש יחיד וזוגי, ולפתח מנגנון קומפקטי שיכיל את שני המנועים באביזר קטן ללא מנוע חיצוני מגושם. כן, כשעוברים לפרקטיקה ולמפרט הטכני של המוצר, המושגים הופכים פחות ופחות סקסיים. 

דיברנו גם על האריזה, היא צריכה להיות מסקרנת ומושכת בזמן הרכישה, ולשמש גם להמשך אחסון המוצר בבית. כולנו הסכמנו שמה שקורה על גבי אריזות של מוצרים מה"דור הישן" מזכיר יותר את אוירת הפאסאז' האפלולי, על איזה קהל יעד חשבו יצרני הויברטורים כאשר הדפיסו על גבי האריזות דמויות של בלונדיניות מהונדסות או ברונטיות מתפתלות ???

 

 

כמו בכל פרוייקט חדש, ניגשנו, בהנאה רבה, לחקור את התחום, קראנו מחקרים היסטוריים

וסוציולוגים קיבלנו  קילוגרמים של קטלוגים מהתערוכות האחרונות ולמדנו מה נעשה בתחום מאז הויברטור הראשון שהומצא 1869.

 

 

עיצוב הויברטור עשה דרך מעניינת: תחילה פותח כאביזר רפואי מגושם שנועד לרפא "היסטריה" של נשים במרפאת הרופא המטפל. בהמשך עוצבו אביזרים שדומים לפאנים ולמקדחות ושאר מכשירים ממונעים ללא כל רמז ארגונומי או עיצובי לגבי תיפקודם, התקופה הפאלית אנטומית הגיעה אחר כך ולאחרונה אנחנו עדים לגל של אביזרים משעשעים מתעתעים ואלגנטים, כשאחת החברות החלוצות בתחום היא חברת פאן פקטורי הגרמנית  שהכניסה הומור והאנשה למוצרים, בדומה למה שעשו חברות כמו אלסי וקוזיאול לאביזרי המטבח והאמבטיה בשנות ה-80 וה-90.

 

הויברטורים והדילדואים ושאר אביזרי העינוג החדשים מעוצבים כתכשיטים, כאביזרי אופנה  

 או כצעצועים. בשנים האחרונות השיקו מעצבי על כטום דיקסון ומארק ניוסון,  מייקל יאנג 

ומטלי קרסט  אביזרי מין בעיצובם.

 

לעיתים קשה להבחין אם מדובר בצעצוע לפעוטות או למבוגרים, מי שעלה על הדמיון חיבר בוחן ויזואלי מדליק: sex toy or baby toy , בחנו את עצמכם!

 

ניגשנו לשלחן העבודה.

מתוך הקונספטים השונים שהצענו, בחרנו, לעצב את הויברטור הראשון בצורה של טוליפ, פרח חושני שעלה הכותרת הנפתח ממנו הוא מוקד העונג והחידוש. עיצבנו אריזה דמויית ספר, כשהוא סגור הוא מסתיר הבטחה מרומזת. כאשר פותחים את הספר ומגלים את תוכנו, מתגלה ההפתעה. בפרוייקט הזה, דימוי הספר התמים המסתיר בחובו סוד, הוא המקום לקריצה מעט קינקית: הלא אין דבר טבעי יותר מלהניח ספר טוב ליד המיטה.

 

בעולם העיצוב, השיווק, המיתוג, מדברים הרבה פעמים על "מוצרים סקסיים", כולם רוצים את המוצר שלהם סקסי. אני זוכרת ישיבות סוערות אצל יצרני מים מינרלים, קרמים לפנים, ואפילו משחת שיניים, בהם הבריף דרש "מוצר סקסי"

אז הנה, סיפורו של מוצר סקסי, פר אקסלנס, אין ספק הטוליפ היה המוצר הסקסי של השנה בסטודיו שלנו.

נשים מעצבות עבור נשים
נשים מעצבות עבור נשים
עיצוב מוצר משלב הרעיון לשלב המוצר הסופי
עיצוב מוצר משלב הרעיון לשלב המוצר הסופי
מיתוג תלת מימדי
מיתוג תלת מימדי

Image Caption