פסטיבל סוכות לארכיטקטורה אוונגארדית

בכל שנה נוסף עוד ישוב לרשימת המקומות בהם מתקיים פסטיבל בסוכות, מה שפחות זוכה לפירסום הוא "פסטיבל סוכות לארכיטקטורה אוונגארדית" שמתרחש בבני ברק כבר שנים רבות, ללא חברת הפקה או מינהלת פסטיבל.


לקראת חג הסוכות המתקרב- אנו ממליצות בחום לצאת לשוטט ברחובות העיר, במיוחד בלילה כשהסוכות מוארות מבפנים. זו חויה שאין דומה לה בארץ, הרחובות תוססים ושוקקים בהתרחשות מרתקת, הכניסה בחינם ובלבוש צנוע.

לפני מספר שנים, בסוכות תשס"ו, צילמנו סוכות רבות בבני-ברק , ועל בסיס הצילומים הללו, יצרנו סדרת צילומים מעובדים. 

לכבוד סוכות תשע"ג מפרסמות כאן מספר דימויים חדשים מהסדרה

כל אחת מאיתנו גדלה ברקע דתי, לשתינו משיכה עזה לתרבות הרחוב ולחיים התוססים בבני ברק, העבודה היא פרשנות שלנו למנהג העתיק של בניית הסוכות:


בשבעת ימי הסוכות, "עושה האדם סוכתו קבע וביתו ארעי"
וכך, בכל שנה למשך כל ימי הסוכות משתנה המרקם האורבאני בעיר הצפופה הזו. רוב הסוכות נבנות בגובה, על גבי קונסטרוקציות ברזל, כשהמרחב הציבורי שבין הבתים מתמלא באוסף גדול ומגוון של תוספות בניה, קקפוניה של קוביות במרחב, נוצרת ערבוביה מדהימה של מבנים ארעיים. הסוכות מנצלות כל פיסת שמיים פתוחים, שכן המצווה היא לבנות את הסוכה תחת כיפת השמיים.

מצוות האושפיזין, הכוללת הזמנת אורחים בכלל, ואורחים סמליים, אבות האומה, בפרט.
ממלאה את הסוכות באינסוף אורחים, הרווחים המצומצמים ממילא בין הבתים, מתמלאים בריחות בקולות, ובשירה.
הצילומים תיעדו את דלות החומר והגיבוב : דיקטים ישנים, ברזל גס, בדים ומחצלות המונחים ברישול. טיח מתקלף ותריסי פלסטיק האופיינים לנוף הישראלי.

בעבודה השתמשנו בצילומים כחומר גלם ליצירת סביבות ומבנים דמיוניים. יצאנו מעולם המציאות לעולם הרוח והדמיון. הסוכות צפות או מרחפות, בנסיון לבטל את עולם החומר, להשכיח את מראות העוני וההזנחה, ולהעצים את הפוטנציאל הרוחני והנשגב של הסוכות.

 

 

 

 

בצל סוכתנו
בצל סוכתנו
סוכות בבני ברק
סוכות בבני ברק
סוכות- צילום מעובד
סוכות- צילום מעובד
סוכות- צילום מעובד
סוכות- צילום מעובד
סוכות- צילום מעובד
סוכות- צילום מעובד
סוכות- צילום מעובד
סוכות- צילום מעובד
סוכות- צילום מעובד
סוכות- צילום מעובד

Image Caption